Sommarkatten

Sommaren är slut

Alla vill åka hem

Men dom glömde mig

Ensam och övergiven

Jag sitter på trappen och väntar

Jag tvättar mig ren och väntar på er

Att ni skall komma och ta med mig hem

Men ni  glömde mig

Hösten kom jag sitter fortfarande på trappen och väntar

Jag som var så stolt att få bo hos er

Jag sitter här och väntar på er

Och jag är inte lika fin och ren längre

Men ni glömde mig

Jag är hungrig  men det finns igen mat

Jag vill sova i min säng men jag kommer inte in

Vinter kom jag sitter fortfarande på trappen och väntar

Jag vill komma in i värmen

Är det så har jag kommer att sluta som den lilla katt jag är

Övergiven , Hungrig ,smutsig, Och mager

Allt var jag vill bo hos er

Allt hopp är slut jag kommer att slut mitt liv som den lilla katt jag är

Jag hör röster orka inte lyfta huvudet jag är för trött

Liten flicka hittar mig

Ropar på sin mamma och pappa

Dom kommer springande och ser mig

Mamman säger vi kan inte lämna mig här det är vinter

Det var dom nya ägare i huset jag fick komma in huset

Jag är för trött orka inte lyfta huvudet

Den lilla flickan frågar sin mamma vad skall vi kalla mig

Mamman säger hitta på nåt säger hon till flickan

Flickan säger vi skall dig Smulan

Här får du stanna vi skall aldrig glömma dig

Smulan heter jag är stolt att få bo hos er

Det här inlägget postades i Dagbok och har märkts med etiketterna , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

