Resa till 1966

Mamma var ung  hon älskar och dansa året var 1966

Det var en kväll hon träffade min pappa

Dom sällskapade ett tag

Tills Mamma upptäckte att hon var gravid

Pappa pratade inte så bra svenska

Så jag kan förstå att Mamma att hon inte alltid förstod vad han sa

Tiden gick Mamma fick mig

Pappa ville att Mamma och jag skulle vilja flytta med honom till sitt land

Men Mamma sa nej

Pappa blev kallade till rättegång för han skulle betala underhåll för mig

Men pappa kom aldrig

Pappa kom hem till Mamma och lämnade 100 kronor han trodde det skulle räcka till böljor och välling

Morfar blev arg och kastade ut honom

Strax där efter ser inte Mamma honom mera

Ett halvår senare så kommer det ett brev till Mamma

Det var från Pappa han vill att Mamma och jag skulle komma och hälsa på

Mamma hade inte råd att resa och hon ville inte

Mamma visste inte att Pappa blev utvisade

Jag blev till av misstag men ett älskat misstag

Det förstår jag nu men allt tar tid att låta det smälta in

Jag har äntligen fått ro i min kropp

All min undran har fått ro

Efter mitt samtal med Mamma kan jag för stå henne lite bättre men hon har också kommit till ro i sitt liv hoppas jag

För det kändes väldigt bra att vi pratade .

Det här inlägget postades i Dagbok och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

En kommentar till Resa till 1966

  1. Anne skriver:

    Härligt att bitarna faller i plats ibland 😉 Härligt att mamma satte sig ner och berättade, det behövs för att man ska känna sig hel. Kramar till dig gumman

Kommentera

