Nio år !

Jag är vuxen nu så en dag går jag en promenad. Jag kommer till en stor äng och på ängen finns stor gammal ek och så är det en sjö. Det är fint väder så jag går ner och badar . Efteråt så lägger jag ut min flit under eken och jag tar upp min bok som jag läser . Men vid sjön kommer det en flicka som leker vid sjön och leker vid vattnet en stund . Hon får syn på mig och vinkar ,hon ser ut som mig när jag var nio år .

Jag ropa vill inte du komma sätta dig på fliten en stund flickan kommer sakta fram till och jag frågar vad hon heter ,flickan säger att hon Eva-Marie men alla kallar mig för Eva.

Fint namn säger jag för jag heter också Eva-Marie men kallas för Eva .

Flickan säger får jag sätta mig på din flit ,visst får du det .

Flickan säger jag sätter mig här ute på kanten för jag får inte prata med främlingar säger hon . Vem har sagt det frågar jag , mamma mumlar flickan och mamma är konstig ,på vilket sätt frågar jag  mamma är gravid igen och hon är arg hela tiden .

Jag upptäcker blåmärket på ryggen som flickan har . Och jag frågar vad har du gjort med din rygg. Flickan säger min bror och jag bråkade och han bet mig  i ryggen ,naturligtvis så fick jag skulden och fick gå in på mitt rum utan mat . Jag försökte förklara att det inte var mitt fel den här gången ,men det hjälpte inte jag såg bara mammas blick säger flickan av mamma ville jag ha en kram för att bli tröstad  istället fick jag gå in på mitt rum.

Jag vill krama om dig får jag det frågar jag flickan ,flickan nickar och jag kramar om henne ,jag kramar om mig själv som den nio åriga   flicka jag är fast jag är vuxen .

Det kommer en man gående vid sjön och jag känner igen honom .

Flickan säger det är min morfar och jag skrattar ,flicka tittar undrade på mig och säger känner du honom ,jag svar ja jag det är min morfar också . Morfar kommer fram till fliten och säger är det här du är mamma ringde och frågade om jag hade sett dig . Morfar hade svarat mamma jag har inte sett Eva på hela dagen .

Jag tänkte att du var här sa morfar så jag köpte med mig badbullar (nu skall jag förklara det är sån bullar med vanilj i och kokos runt ) och choklad zingo .

Flickan säger tack morfar ,förresten det här Eva . Morfar säger trevligt att träffa dig .

Flickan säger känner du henne,och morfar svarade ja det gör jag och jag ser henne i dig .’Morfar säger får jag sätta mig på fliten , du är så välkommen att sitta ner .

Morfar och flickan och jag sitter ner på fliten och äter våra badbullar och choklad zingo och vi har en bra dag .

Morfar säger till mig allt kommer bli bra och det finns hopp om dig sa morfar   kommer bli en bra och fin   människa av dig när du är vuxen .

Flickan och morfar tar farväl och vinkar innan dom går så får jag en kram av flickan säger vi syns när vi är vuxna .Jag ler och säger det gör vi säger jag .

Morfar kramar om mig och säger ta hand om dig min tös  du vet var jag finns nånstans .

/ Eva

Jag vill bara tilllägga att det är otrolig resa jag gör just nu ,och det känns bra och jobbigt  🙂

Det här inlägget postades i Dagbok och har märkts med etiketterna , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

