Har förklarat !

Vi satt på jobbet i onsdags eftermiddag när min arbetes kamrater undra varför man måste utvecklingssamtal ,och lönesamtal  jag förklarade säkert tre gånger för dom varför man måste ha lönesamtal för den är lönegrundade för den nya lönen gäller från och med den 1:april som skall komma när den blir färdig ,men efter tre gånger så blir trött på att förklara för dom .Och då undra jag hur många gånger skall man behöva förklara ?

Nog för att jag har dyslexi och jag kastar om orden ibland men lyssna gör jag ialla fall .Och jag tar mitt uppdrag som facklig förtroende vald som mitt andra jobb .Jag blir ledsen att mina kollegor sitter och skrattar  när man säger nåt som borde ligga i deras intresse också tycker jag .Bara ta det här med att städa det är mitt yrke också  städade hela matsals golvet polerade upp det så det är fint . Visar hur lite respekt för mitt arbete som dom har inte alla men några i alla fall.

Jag har inte samma utbildning som dom har för att deras befattning står det kock och min befattning står ekonomibiträde .Jag vet att jag är duktig på det jag gör och det brinner jag för .

Så jag menar att att visa respekt för varandras yrke att man är olika .Och jag tycker praktiska  saker att jobba med min händer och maskiner  .Jag vill inte vara som alla andra jag vill bara vara mig själv så nästa gång när jag förklara nåt så hoppas jag att dom lyssnar .

/ Eva

Dyslexi
Det är vanligt att personer som har NPF också har läs- och skrivsvårigheter och . Ibland kan det bero på problemen med koncentration, uppmärksamhet, överaktivitet och impulsivitet, men det kan också bero på att personen har dyslexi. Personer med dyslexi har svårt att känna igen och tyda ord. Några vanliga symtom är att man kastar om bokstäver i ord, vänder på ord så att de hamnar baklänges (t.ex. ordet ”som” blir ”mos”), och att man spegelvänder bokstäver och siffror. Det är också vanligt att man svårt att komma ihåg det man läst. Dyslexi har inget med intelligens att göra. Det kan inte botas, men med rätt hjälpmedel och särskilt stöd i skolan kan det bli mycket lättare att leva med dyslexi. Att läsa mycket eller lyssna på ljudböcker brukar förbättra förmågan att läsa och stava.

Dyskalkyli
Dyskalkyli är matematiksvårigheter som beror på brister i det grundläggande matematiska tänket. En annan beteckning är specifika räknesvårigheter. I det medicinska klassifikationsystemen som används internationellt anges att dyskalkyli ska innebära brister i förmågan när det gäller basala räknefärdigheter som t.ex addition och subtraktion.

Det här inlägget postades i Dagbok och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

3 kommentarer till Har förklarat !

  1. Greven skriver:

    Det går nog inte att förklara för de som inte vill förstå! Oavsett vilken befattning vi har så är vi alla en del i en helhet och lika viktiga!! Fortsätt du att vara stolt över vad du gör och vem du är. Att känna glädje och stolthet i det man gör Det är rikedom!!! Var rädd om dig!

Kommentera

