Resan tillbaka till 1972

Jag var fem år gammal när mitt första halvsyskon kom och heter Jonas en lite sak som låg i sängen jämte mamma .Jonas växte och blev hade blivit lite större när halvsyskonet Karin kom 1975 rödhårig liten sak det med  .Sen gick det ett tag tills Mamma fick Daniel 1980 min tredje halvsyskon Daniel var värsta av syskonen han skrek mycket för han fick magknip varje gång han åt och han vill inte sova .Då var jag på och flytta upp till Morfar för man kunde inte sova .

Mamma hos fanns där men hon hade aldrig tid med mig hon hade fullt upp med allt annat .

Åren gick jag blev större och mina syskon blev det också ,så kom den dagen när mamma inte kom hem igen . Hon hade gått sin väg lämnat mig mina syskon och så pappa som är min styvpappa jag har alltid kallat honom pappa  på nåt konstig sätt så är han den pappa jag känner för han fanns där .Jag tänker på Daniel hur han framkallade alla eksem och allergier då var han bara 3år ,jag tror att det var en reaktion på att mamma inte fanns där .

Mamma ringde från den nya hon hade träffat vill tala om en sak att hon var gravid med Maria1983 ,med den nya mannen i sitt nya liv ,jag bad mamma fara åt helvete då och sa till henne att inte fick komma på min konfirmation .

Men hon kom ändå  det var i mot det jag ville . Redan då hade jag börjat bygga på min ilska inom mig  som jag vet nu att det har varit problem för mig  så länge  i många år . Det var den sommaren då jag inte fick komma hem igen till min pappa .Jag tror någonstans blev jag bortglömde med alla min ilska och dom glömde fråga mig hur jag mådde .För jag tror att pappa hade sagt det till mamma att hon skulle ta sitt ansvar för mig ,men jag tror att mamma inte ville lyssna på honom ,för när pappa sa det att jag inte fick komma hem igen jag blev naturligtvis ledsen på han sa att jag aldrig vill prata med honom igen ,men det gör jag för han den jag känner som min pappa .Och mammas reaktion när pappa sa det blev att hon började storgråta och ringde min moster för att beklaga sig .Min moster blev räddning för mig jag skulle få bo hos henne men hon hade ju träffat sin man i livet .

Så kom Johan 1984 min minsta lillebror och det är väl han som står mig närmast här i mitt livet .

Jag fick bo hos min moster och hennes man han hade två flickor innan,  dom förlovade sig åkte utomlands .Under tiden så fick vara ensam hemma första gången för jag i gymnasiet det sista året . Det har blivit min familj som är mig nära .

Jag blev sjuk det strax efter åt och jag fick ligga på sjukhus för min fötter svullnad upp jättemycket och jag gick ner vikt läkarna tog prov efter prov så det fick hetta virus infektion som skulle ta 1 1/2 år för  att bli bra . Jag tror att det var reaktion på att mamma lämnade mig och jag blev rotlös .

Och morfar som gick bort som jag saknar så mycket älskar dig morfar .

Det fanns en tid där jag alltid var arg hela tiden kunde explodera för det minsta lilla människor som känner vet detta vilken resa jag gör .

Så när jag ser framåt så har jag gjort en resa som är stor och ett arbete bakom på att arbeta bort alla min ilska som mamma skapade inom mig . Jag mår så mycket bättre och det är en lång väg att vandra men jag hittat min stig att gå på .

/ Eva

Det här inlägget postades i Dagbok och har märkts med etiketterna , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

