Du är vuxen nu!

Alla dessa otaliga gånger jag har sagt till dig att du är vuxen till min son .Att man tar sitt ansvar för det man gör  även räkningar och andra saker . Ibland känns det som du inte lyssnar alls och jag blir så arg på dig och jag biter ihop för att inte få ett utbrott på dig .Som idag du stod och hävde ut allt negativt om arbetesförmedlingen och hur dom arbetar dom gör sitt jobb som alla andra , jag vet att du är arbetslös men det är bara bita ihop min son för det är verkligheten där ute ,  Aktivitet stöd , Jobbcoach, Praktikt plats eller ej hoppas att det leder till jobb ?
Jag blev arg på dig för att du stod och skrek åt mig jag har ett jobb att gå till . Och jag sa till stå inte skrik åt mig det är inte jag som har bestämt regelna som dom jobbar efter. Det ända viktiga är vi har det så bra som möjligt där jag slipper att tjata  . Att mamma inte ställer upp för att hjälpa dig dator på avbetalning att du köper det för pengar du tjänar okej , först ditt körkort färdigt sen alla andra saker som du vill ha .
 

Det är inte så kul  att höra att jag är elak mamma som inte hjälper dig när du sitter och prata med din kompisar .
Det är du måste lära dig att spara och tänka på dom sakerna som du vill ha .

Och jag har  tyckte att det har varit jobbigt att säga till dig . Men du är 20  och du måste lära dig att mamma inte kan inte betala din räkningar också  , jag har nog med dom  jag har . Jag måste  få börja leva igen och känna att det kommer gå runt för mig  sen när du inte bor hemma längre . Nu kanske ni tycker att jag är taskig imot honom men jag  allt jag vill är att han tänker lite själv . Då det finns en tid där man kan få rå om sig själv när man kommer hem från jobbet och sitta och njuta i köket med middag och levande ljus .
Det  kommer en tid där jag ser fram imot då jag har min lägenhet för mig själv ..

Jag kommer finnas här . /Eva

Det här inlägget postades i Dagbok och har märkts med etiketterna , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Du är vuxen nu!

  1. Jess skriver:

    20 åringar av idag är inte lätta att leva med! Har en dotter född 93 o en född 97….

Kommentera

