God gärning

SAM_1415

I slutet av November så fick jag ett sms utav min bästa kompis där hon skrev att har det lite tufft just nu jag vet själv hur det är har själv varit där en gång i tiden . Jag vet det är en sån gärning som skulle ha vart med i GP men jag tar den här istället.

Hon som jag är ensamstående med barn och vintern som skulle komma så jag ville så gärna hjälpa henne så att hennes son skulle få ett par vinterskor .

Hur som helst så bestämde vi träff på Frölunda torg  för min bror och min son skulle möta mig där för jag skulle ändå handla till mitt kalas . Så vi gick och handlade skor till hennes son under tiden så min bror och min son . Och min bästa kompis tackade för skorna som jag hade köpt till hennes son . Så julen har gått och mellan dagarna kom och jag fick sån hosta och den är så envis den vill inte försvinna .Så jag satt här i godan ro vid datorn och det ringde på mobilen det var min bästa kompis som stod utanför min port här nere och vill komma förbi och lämna något till mig . En underbar fin fruktkorg och en bukett rosor en god gärning2 som värmde mitt hjärta så så mycket .Nu kände jag mig dum dom kom och hälsade på jag gick ju fortfarande i min pyjamas  ,men det gjorde inget sa hon och skrattade . Hon och sonen fick gå husesyn för se hur vi har det och vi drack kaffe och son fick coca cola . Hennes son vill ju se katterna men det var bara två som tittade fram så jag vet inte om han fick klappa nån av dom . När jag tänker tillbaka så fanns hon där när jag hade det tufft  .Man skall hjälpa varandra  när  man kan och det uppskattas när det behövs.Älskar er två bara så ni vet det .

 

.händer som forma ett hjärta

/ Eva

Det här inlägget postades i Dagbok och har märkts med etiketterna , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

