Skriver för hela veckan

I måndags när jag kom låg det en present  och väntade på köksbordet.  Öppnade den och blev så glad en ny stavmixer.  Hade en gång i tiden men jag lånade tyvärr  ut den till kompis fick aldrig tillbaka den .Åkte ner till stan och tittade lite ,sen åkte hem och till Johannebar  för att äta middag och så gott det var bara jag och sonen . Njuta av att nån annan hade lagat maten .Tisdag jobb som vanligt och födelsedag  nummer två på jobbet en kollega  fyllde år . Kom hem och njöt av tystnaden  en liten stund och läste lite . Och jag sommande  tidigt denna kväll .Onsdag gick in i köket började med salladen till utskicket .Vi  har en jobb mobil och puk koden har kommit bort en kollega sa att det inte gick  ,tog den till Telia  butiken för att få hjälp och fick den så från och fredag funkar den igen . födelsedag  nummer 3 på jobbet och det bjöds på kaka till kaffet efter lunchen . Fick sms av min bror han ville bjuda på middag och det blev  pizza . Kom hem och slötittade på tven en stund . Sen var det god natt. Torsdag mycket folk inne på  jobbet vi har ju två praktikanter som jobbar med oss torsdagar och fredagar så jag gjorde mina saker som jag brukar och dagen gick fort och många skratt på lunchen .Fredag min att ha fredags fika tur att det finns ett bageri  som öppnar 06:00 på morgonen , kom till jobbet bytte om gick upp och hämtade  kombimaskinen för att underhålla golvet  . Lite lyx frukost idag med  och chefen kom förbi och fick oss ett gott skratt allihopa  . Snart var det dags för lunch och äppelkaka till kaffet  . Och jobbet fortsatte nu är det dags att ta helg och gå hem . Äntligen hemma hämtade upp posten från arbetsförmedlingen och jag har blivit kallad till arbetsspykologen   och skall gå dit för ett samtal för min funktionsnedsättning.  och vi gick och handlade lagade lite mat och ett nytt recept . Lördag nåja lyckades ej hålla ögonen öppna på fredag kväll somnade på soffan . Så dagen har det blivit lite träning  och det blir en lung lördag ./Eva

Det här inlägget postades i Dagbok och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

