Bra dag och intressant

Började dagen klockan 8:00 på folkets hus på Olof Palme Plats . En arbetsplatsombuds dag och träffa likasinnade  människor som brinner för det fackliga arbete . Vi se en flim att komma hem hette den om demens den  berörde mig . Det var speciellt  när en av sjuksystern frågade en av männen där vad är frihet för dig ,Och han svarade tillbaka Frihet för mig sa att gå till Jobbet .  Så var det dags att förflytta  sig  till Kommunal väst lokaler  för att läsa lunch  . Mycket sittande  lyssna på förläsningar . Allt detta sittande  är inte min starka sida  vi är ju vana att röra på oss under dagarna  en prövning  att sitta still . Folksam om pensionen en kvinnofälla och en förläsera  om kvinnolön,  En städerska teater och  det sista  om Rosenlundstödet  och det handlade  om trafficking och prostitution  intressant  och ett uppvaknande  att det finns  så nära . Det  blev en promenad  genom Gårda för att handla lite och vidare hemåt .  Nu  skall jag sonen njuta av kvällen . /Eva#06 # Blogg 100

Det här inlägget postades i Dagbok och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

7 kommentarer till Bra dag och intressant

  1. villacalifornia skriver:

    Den filmen vi skulle jag gärna vilja se…
    Var finns möjlighet till det?
    Någon aning?

    Tack för ett inlägg som verkligen fick mig att reagera stort!

Kommentera

