Halvmaraton!

När jag började springa för ett års sen så hade jag aldrig kunna drömma att jag skulle klara av att springa ett halvmara 21 km .

Så den 14 oktober var det dags .

Fredagkväll kom sent i säng och sov oroligt och gick upp tidigt på lördagen . Fixade frukost ägg och bacon . Var nervös men inte så son jag brukar vara . Med mycket om och men fick jag ner frukosten och mätt blev jag . Fixade iordning mina saker och kläd på mig mina tränings kläder . Klev in min lilla bubbla för att tänka på kul istället. Det verkar ha funkat . Kom till Slottskogenvallen hämtade min nummerlapp och lämnade i min väska och lite extra träningskläder. 11.30 gick starten men innan dess startade det stora maratonloppet 42km . Loppet gick ut med Säröleden och man vände vid Amundön båt inlämning tillbaka mot Göteborg och Slottskogenvallen. När jag såg skylten 20km då börjar benen nu vill vi inte mera . Och jag tänkte skall banne inte ge upp nu. Jag gjorde det kom i mål . Gick hem med darriga ben. Och tog bussen hem den sista biten . Tappade upp badkaret med varmt vatten kröp ner i badkaret och låg där i en timme . Sonen och hans flickvän kom hem . Vi började titta på en flim och så gick vi och åt middag på Johannebar. Sonen och hans flickvän fortsatte med att åka ner till stan för dom skulle gå på bio . Jag fortsatte hem och vidare mot sängen behövde sova . En dröm blev förverkligade. /Eva

Det här inlägget postades i Dagbok och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

Kommentera

