Det hände under 2017!

Detta har hänt under 2017.

Januari försökte drar igång mitt skrivande på bloggen igen men det gick inte så bra kom på att jag kunde skriva när jag har lust .

Februari födelse dagar och ett 65 års kalas för min moster man tidigare så hade min moster fyllt år och en bror som inte bor här Göteborg. Mikael var med på festen och vi hade kul .Strax därefter åkte Mikael till Kina borta i två veckor .Hann med lite träning också .

Mars blogg 100 startade det är när skall skriva i bloggen i 100dagar . Hängde med ett tag det gick bra . Men sen så glömde jag bort och skriva och kom efter så jag tackade för mig .Blir dålig hemma i tre veckor inget kul alls .Var på en konsert i Trollhättan tillsammans med Mikael familj ett band från England som spelade Johnny Cash låtar .Jag blir kvar en vecka hos Mikael jag och Mikael börjar planera årets semester cykelsemester och Kattegattleden.

April äntligen frisk igen kan äntligen börjar träna igen hade ju planerat att jag skulle klara av eftersom jag inte hade kunnat träna på tre veckor så jag var osäker om jag fixade det . Stadsgirot 70 mil men först blev det ett annat cykellopp Hunnebergsrundan i Trollhättan 50 mil .Nu gick Hunnebergsrundan bra och kom i mål tillsammans med Mikael. En härlig cykeltur och så bålsigt .På vägen upp till Gunnebo Slott så ramlade jag av cykeln skulle cykla förbi en byggställning som hade vält och jag fick panik för jag satt fast med cykelskorna i cykel Mikael kom springades och en bil stannade och frågade om allt var okej vi kom till Gunnebo slott upp till Gunnebo slott första vår fikan ute i solen .

Maj det blev Stadsgirot och frösta gången för Mikael som jag ser sticka iväg vid Linneplasten kom ikapp honom något senare .Erkänner sjukt trött och årets varmaste dag och fixade backen som går upp från Angered och mot Bergsjön . Även där kom vi i mål . Vårruset 5 km även där gick det bra . Mikael frågade om vi skulle åka till Hongkong på semestern. Den resan skulle bli födelsedagsresan från Mikael .

Juni Längtade efter den där värmen som dom hade lovat skulle komma. Mikael åker iväg till Kina för att jobba lite igen kommer lagom hem till Midsommar .Min moster ringde och frågade om vi skulle komma upp till landet i midsommar. Emil skulle inte åka upp för hans Julia skulle komma ner . Och jag tog ett beslut över att inte åka upp till landet ett beslut som sonen inte tyckte om .Ville pyssla om Mikael som kom hem från Kina .

Juli Kämpar på några dagar till snart semester .Men först skall jag och Mikael springa Kraftprovet ett kul lopp och tufft . Efter loppet gick vi till Mikael mamma och pappa för att duscha. Vi skulle gå ut och äta middag efteråt indiskt. Vi åkte hem till Mikael som skulle packa nu är det dags för vår semester tillsammans. Cykelsemester Kattegattleden. Och vi skulle åka iväg tidigt på söndag morgon . Tåget stannar i Helsingborg och vi tar våra första cykeltramptag på vår cykelsemester och lyckligtvis började det regna mycket och vi var på mot Höganäs . Och det var dags för lite lunch och hade pratat innan att vi skulle försöka äta så nyttigt som möjligt insåg snart att det var omöjligt .Och den gamla vägen uppför Hallandsåsen då höll jag på jag ställa cykeln både jag och Mikael var genom blötta av allt regn som kom . Tårarna sprutade på mig jag var så trött och hungrig. Vi kom fram till Båstad äntligen varm dusch och mat . Och fortsatte och trampa hemåt mot Göteborg.

Augusti semestern slut och skolan började igen . Det känns långt till semestern igen . Det var dags för Syskon träff med respektive på en aktivitets gård en kul och trevlig dag . Midnattsloppet sprang vi i ösregn ett kul lopp förutom regnet.

September Börjar så smått att planera mitt kalas är så mycket men det skall bli bra . Träffade Anne vi gick och åt lunch och fikade och pratade om allt .

Oktober nedräkning snart semester och Mikael har åkt iväg en sväng till Kina för att jobba .Och jag springer mitt första halvmaraton kom i mål var så lycklig trött ringde Mikael och så att jag hade kommit i mål . Ringde min son första kommentar från honom har du brutit . Nej så jag har inte brutit har kommit i mål . Skulle komma hämta dig men vi är på IKEA så han . Julia hade kommit och hälsat den helgen . Dagen efter ganska stel svårt att gå ordentligt och Emil och Julia skrattade åt mig . Kände mig som flugmannen i Men in Black 😊. Mikael kommer hem samma vecka som vi skall åka . En fantastisk resa varmt och gott . Höjd rädd jo det är jag och krampaktigt Mikaels hand när vi åkte upp till Big Buddha. Och alla höga hus och Victoria Peak. En resa som man kan göra om .

November Dags att börjar planera inför födelsedagen. Bil tur till Tyskland tillsammans med min bror och min son och handla vin och annat till kalaset . Och fixa mat och andra saker. Lokalen är redan klar och bokad . En helg hos Mikael lugnt skönt avkopplande. Vi åkte ute till Överby sen skall vi äta middag på Pinchos så mysigt .

December Vaknade och jag är 50 .Vet ni vad Det känns bra att fylla 50 . Kalaset blev otroligt lyckat och alla hade trevligt . Och en resa till för Mikael till Kina sen kommer han hem och fira jul . Och så var det med julstämningen känner att lite snö hade varit kul på julafton . Juldagen är kommen på väg upp till Mikael och fira julen med hams familj och syskon och julklapps spel . Och ett spabad ute på kvällen med mössa och bikini underbart gott . Onsdag morgon mobilen ringer 03.45 och måste gå upp . Åker direkt till jobbet från Trollhättan. Nu börjar det närma sig årets näst sista dag tillbringade jag Och Mikael på Lisberg idag en mys dag i julen tecknen.

Önskar ett gott slut och Ett gott nytt 2018 .

/Eva

Det här inlägget postades i Dagbok och har märkts med etiketterna , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , . Bokmärk permalänken.

4 kommentarer till Det hände under 2017!

1. birgittak2015 skriver:

Så mycket trevliga och även nyttiga saker du har gjort under 2017. Jag önskar dig ett lika fint 2018, som jag hoppas få läsa om i din blogg.

2. macilane skriver:

Det viktiga är ju inte hur många gånger du skriver inlägg – det viktiga är ju att du då och då hör av dig med just sådant som du tycker om att berätta. Varje dag kan ju inte vara fylld med stora upplevelser – men de små upplevelserna kan du kanske samla ihop till något stort, vem vet?
    Kör hårt, hehe!

Vänligen logga in med någon av dessa metoder för att lägga till din kommentar: